Tuesday, March 2, 2010

Mengajar anak buat homework



semalam saya terasa cmne susah nye ibu2 bapak2 diluar sna bila layan anak2 mereka buat homework... even TADIKA punye homework... sungguh menguji kesabaran ye... lagi2 bile time afiqa dah leka...(sebenarnye dia dah malas..nak tgk kartun) dah malam2 bute baru nak buat homework,cikgu dia plak bagi homework bapak banyak giler...7 buku ye kawan2... saya siap ugut,selagi tak siap tak boleh mintak susu... bila dia main2 mula la saye naik angin.. rase cm nak tangan kan je.. tapi nasib la kesabaran masih ade... iman dan akal masih boleh digunakan lagi.. dah la dia kacau time saya nak layan cite favorite saye ye... NCIS and Criminal Minds.. nasib la boleh sambil2.. tapi tetap tak focus.. (padahal dah let go planning nk berSMS) tetap rase tak cukup mase handle afiqa.. tersenguk2 saya tunggu and layan kerenah si kecik ni... last2 dah tinggal 1 buku lagi, dia dah give up.. ha.. ok la.. esok suruh abah ajar afiqa.. (padahal saye pon dah ngantuk)... terus g buatkan susu untuk dia... ni baru anak sedare... kalau anak sendiri, agak2 saya boleh bersabar tak eh..? (ha.. lepas dapat susu,dia boleh plak tak trus g tido.. tetap bukak channel cartoon ok... geram rase nye...)

ha..ni muk afiqa time kena pakse tgk camera.. cm dah monyok je muke dia tu..... tgk kat sebelah dia, gile banyak buku...TADIKA mcm budah universiti plak gaye nye...time ni saya dah terfikir "ha tu la.. gatal sgt nak kawen... jaga anak sedara pon terkial2... jangan berangan le wat mase ni... focus study dolu..."

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online