Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan yang terakhir

mesti semua pelik je dengan tajuk post kali ni..

ya.. tema ramadhan pada tahun ini adalah "ramadhan yang terakhir". sebab ape kate terakhir.? agar kite menghargai ramadhan ini, seperti dia yang terakhir tiba dalam hidup kita.. kita isi dengan amal ibadah se'infinity' mungkin seperti inilah ramadhan terakhir... allah..insaf betul bila fikir2kan.. of course la kite nak ramadhan lagi tahun depan.. tp ni umpamaan nye.. paham2 sudah la ye.. malas nk hurai banyak2.. semua pembaca dah baligh, beza la baik buruk,kalo nk lebih detail, pegi la tazkirah uztaz kamal.. dan kita kena beringat ye.. kiamat sudah dekat..[ustazah jannah dah mari]

meh nk story kisah malam pertama saya menyambut ramadhan... ye la malam pertama.. kan bulan islam start bila azan maghrib.. so now dah 1 ramadhan... yee... ok2..back to the story.. al kisah saya tadi tak nak solat tarawikh disurau... ni mesti sebab hasutan syaitan (ni yg tak sempat kna tangkap dgn malaikat tadi..ad sekor 2 terlepas..) lepas solat maghrib dok la melepak kat kafe, bahana lapar, sanggup je.. bila tiba waktu solat isya', saya dgn sahabat saya (ceh skema ayat) padahal cakap je la crime partner..hihi.. kami solat ber'couple' kat bilik saya.. isya' sertakan sekali solat sunat tarawikh.. lepas je raka'at ke 2,kami relax jap..dengar tazkirah dari ustaz kamal (ni ustaz betul ya..) topik tentang ramadhan terakhir.. wa terus je berkobar2 nak solat disurau (time ni mesti syaitan yg baik satu dua tu dh kna tangkap semuanya..) terus je kami solat terawikh 2rakaat (baki yg 2 tu nk cukup kan 4 coz disurau jemaah dah buat smpai 4.. so pg surau nti trus follow je masuk yg ke-5) lepas tu bermula la adegan berkejar2an ke surau.. sangat lucu ye part ni... inilah yang dikatakan nikmat sahabat... syukur saya dikurniakan sahabat yang baik2, shabat yg berpimpin kejalan syurga.. (ok, kitorang berjaya ikot jemaah terawikh malam ini ya..) insyaallah.. saat itu, detik berlari2 xkan saya lupakan.. kerna saat itu umpama kami menyahut seruan tema ramadhan kali ini, "ramadhan yang terakhir" semoga ramadan kali ini lebih istimewa, lebih bersemangat mendapat keredhaan ilahi dan kita sama2 peroleh berkat dah syafaat ramadhan.. insyaallah..

**ni la crime partner saya.. aisyah..hihi...

1 Comment:

  1. fasham said...

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online