Saturday, August 21, 2010

Indahnya CINTA suami isteri

Happy tak tengok gambar ni..? gambar yang saya curi [**eh dah mintak izin ya nak share] dari seorang sahabat.. gambar mereka berpimpin tangan menyusuri tanah curam.. ya allah.. sejujurnya, saya menitis air mata melihat gambar ini..in sebilangan pembaca akan kata "apehal minah ni touching".. tp ini la hakikatnya.. ayat pertama terdetik bila melihat gambar ini "apakah ada kesempatan untuk saya rasa sebahagia ini, apakah ada kesempatan untuk saya dipimpin sang suami, apakah ada insan yang sudi membimbing saya, kemana jalan yang akan kami tuju.". indah nya jika saya berada ditempat ibu itu.. suami yang setia, anak soleh, keluarga bahagia..

pada mata kasar, gambar ini tiada apa maknanya.. tapi pada mata saya, ada 1000 makna tersirat disebalik gambar ni.. tak perlu untuk berlentok2 untuk menunjukkan romantisnya hubungan itu. tak perlu untuk berpeluk penuh ghairah untuk tunjuk pasangan itu semesra alam. tak perlu untuk papar gambar cium mulut untuk menunjukkan pada satu dunia, yang anda sayang pasangan anda. cukup sekadar saling melindungi dari bahaya, saling memelihara kehormatan masing2, saling ingat mengingati, memperbaiki kesalahan pasangan, nasihat menasihati, sudah cukup romantis bagi saya.. [lepas nikah lain cerita la kan.. saya mahu lebih dari itu] indahnya hubungan yang halal. xperlu takut, xperlu risau.. kadang kala saya lihat, partner yang blom halal lagi over dari partner yg dah halal sebagai suami isteri.. hm.. mintak dijauhkan dengan situasi seperti itu..

JUJUR, saya admire pasangan ini.. allah.. indahnya mereka.. ada sesuatu yang istimewa tentang pasangan ini.. semoga allah sentiasa memelihara saya, jauhkan saya dari kejahilan dan peliharalah saya dari segala dosa dan perilaku yang tak sepatutnya.. nak sangat jodoh yang baik2 agar ada yang membimbing.. doakan ye, cepat2la jodoh itu tiba... hihi.. nakal..

1 Comment:

  1. ザ-sylver- S said...
    suweet nye..

    ni lah dia cinta sampai ke pintu syurga..ahaks

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online