Thursday, August 19, 2010

Infinity - 1 tetap infinity

saya tulis post ni,tapi end up duduk jadi perkasam dlm draft... so hari ni nk kuarkan la.. hihi... banyak yang saya nak kongsi tentang kasih sayang.. tunggu next post la ye....

#24th July 2010~

hari ni saya kenal erti infinity... ketakterhinggaan... orang putih kate uncountable.. kasih sayang yang tidak berbelah bagi.. pengorbanan yang tiada tolak bandingnya [ni term selepas pengorbanan parent la kan.. for sure parent is No.1 priority of my love]
kuasa allah,takdir penentuan nya diluar dugaan dan jangka ukuran kita.. kenapa saya cakap mcm tu..? meh nak cerita.. dulu kan.. saye sedih je coz semua kawan2 dah engaged, married..wow... sanggat happy ye tgk mereka.. at the mean time, saya berazam nak cari juga... tapi tula.. kalau niat kite dah bengong, output nya juga akan turut serta bengong... selagi mana allah tak mengizinkan, godeh la mcamana skali pun, tak kan terjadi punya... ada dua perkara yang obvious dalam hidup saya sekarang.. yg sangat berkait dengan infinity..

**study saya
saya beriya2 nak pursue my degree kat UK.. siap mohon itu ini.. tapi tu la, allah dah tulis, rezeki saya masih disini.. bukan disana... makanya, tak jadi juga... allah mempunyai perancangan yang lebih hebat dari 'planner' saya.. saya dikurniakan anugerah, degree di BMI.. ya..tahu some reader akan fikir, ape la uni ni jugak ko nak masuk.. tapi pada saya, ini yang terbaik buat saya, setanding dengan kemampuan mental dan kewangan keluarga saya **even yuran mahal,tapi boleh pegi lagi la..MARA ade.. saya dikurniakan rezeki yang tak di duga, transfer kredit 42.. which is most 30% of my graduation requirement....almost semua subject 1st year dah vanish dalam study plan saya.. and i manage to cut several subject from year 2,3 and 4.. so sekarang trus skip ke year 2.. syukur alhamdulillah... di BMI, saya happy.. saya ada kawan yang masih setia dikala susah mahupun senang [**even ad mase kitorng main kutuk2,who care right.. bak kata org puteh what you give you get back..dunia ini ada hukum karma.. kalau ko kutuk orang,next time 10kali org kutuk kau,nak tak nak kena terima hakikat la.. pndai2 la beza buruk baik] so saya boleh study dengan happy.. and harap2 boleh la graduate on time.. kurniaan allah terhadap saya infinity...

**pasal relationship pula
JUJUR...!! saya ingin rasa dicintai serta mencintai... happy bila rakan2 bernikah dan mereka ada someone, a person that can hold on into...[eh btl ke english haku ni..? ah bedal je la..].. tapi itu semua kehendak allah... sedang ketika sya mencari2, time tu allah kata "hold dulu" maka mengorat la macamane skali pun,saya tetap tak jumpa yang serasi dengan jiwa ini.. ada je yg tak kena.. sampai satu ketika dimana saya cukup bersedia mengorak langkah seterusnya, syukur saya bertemu dengan lelaki yang cukup understanding, cukup supportive, cukup penyabar.. dimata saya, dia cukup segala-galanya untuk saya... akhirnya allah makbul kan doa saya.. dia lah segala2nya, dia mengingatkan saya pada kematian, mengingatkan saya pada kasih allah.. ingatkan saya tentang erti merendah diri yang sebenar, erti kehidupan tanpa rasa kecewa dengan apa yang telah berlalu.. dia kurniakan pada saya rasa disayangi,dicintai.. saya bahagia.. dia sangat istimewa dalam hidup saya...


kesimpulannya,kasih sayang allah terhadap hambanya itu infinity... terpulang kita nak gambar dan kira infinity itu banyak mana... segala perancangan allah ada hikmahnya... walaupun pahit, saya percaya, itulah yang terbaik buat saya... infinity, tetap jadi uncountable.. ya allah,kau makbulkan lah cita2ku ya allah.. segala perancangan terletak pada kuasaMU ya rabbul alamin..



0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online