Thursday, October 21, 2010

Inani: Allah hanya pinjamkan sekejap cuma


~In memory INANI ZALIKHA ZAINAL ABIDIN ~
(since 22 Nov 1987 till 21 Oct 2010)

kau masih muda sayang.. hanya 23 dan hanya kurang lebih 9tahun kita bersama.. padaku ia terlalu singkat.. terlalu sempit.. kerana dalam 9 itu hanya secubit kita dapat luangkan bersama..
sayang, macam2 cerita yang aku ingin kisahkan pada kau.. tapi kini kau tiada, cerita itu tiada siapa yang tahu.. biar aku simpan cerita duka... cerita ceria juga sudah tawar rasanya sayang...
allah, kau pinjamkan dia utk ku. trasa sekejap cuma. sesungguhnya kau maha mengetahui segala isi alam ini.. sesungguh nya aku redha. sayang, damai lah kau disana... aku redha. kau akn sntiasa mnjadi yang terbaik bg ku. rindu, syang, doa aku sntiasa untuk mu. sahabat, cinta. Inani Zalikha. sahabat setia. allah lebih menyayangi kau.smoga kau dicucuri rahmat allah sntiasa. smoga ditmpatkan dikalangan orang2 yg beriman.

butang+anting2 ini, kau suka.. aku janji buat satu untuk kamu, tp tak sempat sayang.. allah saja tahu betapa ralat nya aku... setiap kali memegang nya, aku jadi hiba.. kenapa la aku terasa nak pakai butang ini pagi tadi..? rupa2nya ada petanda.. kau telah tiada... sayang.. aku hiba... hiba...

aku janji mahu bawak kereta, biar kau rehat disebelah.. tapi kini, aku sendiri.. tak mampu pegang jua stering itu.. kerana aku teringat kamu.. sayang.. kasih kita sebentar cuma...

ntah kenapa hari itu aku banyak ambil gambar kau.. posing itu, posing ini.. eh lighting pulak tak kena.. lagi sekali.. lagi sekali... banyak sekali.. pic kamu.. itu la bekalan buat pengubat rindu ku...

ini gambar terakhir kita berdua... terakhir.. allah.. aku redha dengan ketentuanMU ya allah.... nani, damailah kau di sana.. sesungguh nya suatu masa nanti detik aku pula kan tiba..

24 Comments:

  1. sI tEDI said...
    AL-Fatihah.
    Takziah buat sahabat dan kaum keluarga
    =*NuRo0L* = said...
    terima kasih...
    HaFizRahMaN.com said...
    sedih baca entry nie....takziah untuk arwah sakit ape?
    =*NuRo0L* = said...
    baca ini. http://maxchempaka.blogspot.com/2010/10/salam-terakhir-seorang-teman.html
    saat terakhir arwah..
    Anonymous said...
    sgt sedeyh~ sgt sedeyh.. mmg ble2 je msenye... ta tau ble.. sbb ianye rahsia.. dan dri msih lg bgini.. ya allh bagaimana aku menghadap Mu ..
    ~mawar~
    Watierman, rmanbkr said...
    AlFatihah! Moga rohnya tenang di sana & bersama HambaNYA yang beriman...Amin!
    Yunus Badawi said...
    Salam takziah. Al-Fatihah.
    Lya Colours said...
    al-fatihah ..
    ~ As ~ said...
    takziah adik, akak ada baca dlm berita jg, Al-fatihah utk arwah...
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...
    alfatihah
    semoga rohnya dicucuri rahmat
    lupie said...
    So sorry to hear about the passing of your lovely friend.
    It is a very thoughtful tribute.
    May she rests in peace.
    [s][u][e][h][a][n][n] said...
    Allah lebih sayangkan dia..redha akan pemergiannya...salam takziah
    AiTotYati said...
    salam dik,

    harap tabah & sabar.
    al-Fatihah buat arwah nani.
    ctpayong said...
    mati itu pasti

    al-fatihah.
    Rozita said...
    Takziah ..moga roh nya aman di sana
    DarkSky said...
    Al-Fatihah untuk arwah..
    Are-Gya said...
    sabar ye cyg..

    aku terkejut tgk.
    aku rs br sgt ko bergambr dgn dia..ms tu aku de bk blog ko.

    ehmm..dia manusia yang di pilih dulu =)

    al fatihah utuk dia.....
    yusz chomei said...
    al-fatihah tuk INANI yg tlah pergi mengadap ILLAHI...
    smoga roh nyer aman & damai disana...
    maza said...
    Allahuakhbarrrr!!!!

    Mudah2an arwah ditempatkan dalam kalangan orang yag mati syahid, berjihad pd jalan mencari ilmu

    alfatihah
    lizz said...
    salam takziah...moga dia ditempat orang2 yang beriman..dan moga rohnye dicucuri rahmat...
    adeqmanje said...
    bersabarlah sayang..ALLAH lebih menyayanginya..
    nurna said...
    al fatihah. semoga ko tabah jannah
    Amieynna Amin said...
    takziah untuk anda..
    terima kasih kerana sudi jenguk blog saya..
    saya pernah melalui kehilangan secara tiba2, kerana itu saya buat entry untuk arwah..
    saya faham perasaan ahli keluarga dan rakan2 arwah..
    kita berkongsi perasaan yang sama..

    Al Fatihah..
    eszol said...
    sabar jela kak jannah

    ada hikmah mungkin

    thx sbb jadi rakan kak ika yg amat baik

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online