Thursday, February 18, 2010

Tragedi Valentine's Day Alone

Dalam kehidupan saya kini, penuh dengan hiruk pikuk kesibukan... jerit sana sini handle niece saya yang mengade2, jadi bibik bertauliah ade diploma, do all the things that i never done it before, penat ok.. kadang2 nak bercakap pon tak de mood.. rase nak marah je... perlukan ketenangan saye ni... bahaye takot meledak je all the madness ni... so i decided that i want a piece time for my self...ya..! Sometime, I need my time alone, went to watch movie... just by my self.. window shopping.. lepak minum2 bagai..ceh.. konon ganti hari kekasih le kan.. (eh..kite mane leh sambut valentine's day.. ha.. sebab tu tak gi dating.. just jalan sorang2..ahai..ayat frust lagi...) padahal pegi time cuti CNY hari tu.dah tak kire valentine's day la kan..? time ni je yg saye rase cm sesuai je nk jalan sorang2, tanpa terserempak dengan any of my ex's. with their current 'girl'. ahai..cm ramai je... ye la kan... nak gak tenang kan fikiran tanpa diganggu oleh ape2 or sesiapa... but unfortunately, at the day that i wanted to be alone, saya tetap kena jadi runner for my aunt's family... beli itu ini, ANLEEN GOLD, SUSTAGEN 6+, BETIK and PIZZA HUT....geram pun ade,tapi saya sabar.. sebab semua yang saya buat, saya kena ikhlas.. dah berazam mahu berkhidmat dengan ikhlas untuk sesiapa pon.. lebih2 lagi pada sesiapa yang memerlukan...time nak balik tu, something happen... hati berbunga2..wowo..(tapi beringat jannah..ingat allah..subhanallah) ha..dah... tau2 je phone bunyi, makcik saya call suruh cepat balik... dah le saye ni terkejar2,korang bayang kan la.. saya yg pendek ni, jalan terkedek2 bawak beg plastik yg penuh dgn susu 2 kotak yang setiap satu nye lebih kurang 1kg, buah betik yg beratnye 2 kg (sume barang ni my aunt punye..dia kirim),pop corn yang tak abes masa tgk wayang and pizza large, halmet ARC...penuh tangan kiri kanan.. sambil nk melangkah palang kat parking motor, sambil tu nk cari kunci motor plak dalam poket..memang la cari bahan.. suddenly... kaki tersangkut... BUUKKK!!! saya jatuh tersungkur kat tempat park motor... aduhai... tak de tempat lain ke nak jatuh..? dah le sorang2.. tak de prince charming nak datang selamat kan saya.. (ahai..sempat lagi berangan). just budak2 remaja yg tolong saya,yang lawak nye tu, diorang nampak je saye jatuh terus je one of them cakap.. "eh akak yg mcm yuna tu jatuh ar.."(kapla otak kau yuna..ni dah jadi yoni tersungkur bagai ni,nak gelak pon ade..rase nak nanges pon ade.. sakit tu...!) budak2 tu trus meluru kearah saya and tolong saya... tapi memang lucu gile la..dengan dua2 tangan penuh ngan barang.. memang tak dapat nk selamatkan diri sendiri... ha.. story pasal g tgk wayang sorang2... saya bosan dok umah... fmily saya sume g KL... kawan2 saya..? saya call, sume bz...cm siot je...Memandangkan saya masih single,tak de la sang arjuna yang boleh saye pakse untuk teman saya kesana kesini... so saya wat tindakan nekad, g jalan sorang2... tak sangke plak leh dapat hari yg pahit and manis... dalam pade jatuh, ade gak orang puji saya 'akak cm yuna' (padahal tundung je kot cm same suare saye bukan cm yuna sebenarnye ade gak berharap nak ade suare hot cm yuna).. and sebelum tu saya ade kenangan manis (jumpe mamat encem yg saya cm minat**eh betul ke dia eh..?cam salah orang je..tapi tak pe la..janji muke cm dia pon ok pe) ...ha.. kire ok le tu.. tak la malang sangat...nasib baik jatuh sendiri... takot gak kalau tibe2 saye mengelamun atas motor and ....... (you all sambung la..saye takut nak fikir..) hopefully saya dan JLW saya tu, di jauh kan la dari sebarang bencana...AMIN...


**ha ni la kesan lebab kat tangan saya tu... sebesar bola tenis ok... sangat sakit.. sampai sekarang kalau gerak kan muscle saye, sure sakit... doa2 la cepat sembuh.. sakit ni..susah nak handle motor...

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online