Tuesday, May 25, 2010

I'm sorry for myself..

Sunyi blog saya ni... dah lama tak update.. hari ni, saya come out with a story yang saya rasa saya perlu tulis.. sesuatu yang saya perlu ingat.. sampai bila2.. peringatan untuk masa depan saya.. situasi ini mengajar saya, erti keluarga, erti sahabat, erti sebuah impian..

Sejak kecil, saya seorang anak yang selalu dimanjakan.. dan jugak anak yang paling teruk kena bantai.. apa kemahuan saya, abah selalu usaha untuk laksanakan.. cepat atau lambat bukan ukuran.. kadang2, setiap keputusan tentang adik2 pon abah refer pada saya.. sampai ade orang jeles sbb saye rapat dengan abah.. tapi sekarang... saye tengah merajuk dengan abah.. jahat saya ni.. tapi bukan itu yang saya nak cerita hari ini..

Sejak sekolah rendah,saya tergolong dalam golongan student yang sangat nakal.. cube la tanye cikgu2 saya, sape tak kenal Nuruljannah.. terkenal dengan mulut kepoh nya, kalau di sekolah menengah, pengetua saya kenal saya kerana saya penah kantoi suruh ibu pos 'bantal busuk' saya.. ha..sangat indah situasi itu.. coz jadi glamer.. tapi,semuanya berubah selepas saya SPM... saya gagal perform SPM,even 10kredit(pada pandangan makcik2 jual goreng pisang "uih..terror tu adik..nak mcmane lagi..?") tapi pada pandangan insan sekeliling saya, CUKUP TIDAK MEMBERANGSANGKAN.. SURE PAS SPM KAWEN TERUS...

Lepas SPM,saya frust,jadi main2.. keje kilang selama 6bulan (peh time ni sure memang takde harapan nak sambung belajar..) tapi syukur allah tunjuk jalan.. saya dapat tawaran IKM,Besut.. krusus yang saya tak penah ceburi sebelum ini which is Instrumentation electronic.. saya beranikan diri, tempuh juga.. sedangkan hati tak yakin coz sebelum ni saya ambil bidang akaun.. tak sangka pulak saya perform.. with CGPA 3.68 is way better than my SPM right..?

Berbekalkan keazaman, saya sambung diploma di UniKL BMI, tukar bidang, saya ambil telecommunication engineering.. even masalah kewangan agak memganggu gugat cita2 saya tu.. paham2 je la,keluarga tak-berapa-nak-ada.. ada hati nak masuk IPTS.. tapi tu la hakikat yang harus say tempuhi.. ringgit bukan penghalang...

Selepas semua ujian yang melanda, masalah demi masalah, berjaya saya harungi.. syukur alhamdulillah, sapa dikurniakan kawan2 yang sangat supportive.. sangat memahami especially GAJEBO, fify, teha,elyana.. my roomate la paling saya hargai..coz mereka paham keadaan saya.. time saya study tak menentu, saya cerewet, kalo time saya berkecah tu, semua benda merata2.. selepas saje abes diploma,berbekalkan CGPA 3.58.. saya dapat syndrome BUNTU.. saya tak tahu nak buat apa.. boleh tak macam tu..?

I'm sorry for myself..... but saya still ada cita2... masih berusaha..

1 Comment:

  1. fasham said...
    jannah...sob3x......ko mengingatkan aku kenangan di BMIlak....

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online