Wednesday, May 26, 2010

I LOVE YOU MARA Part 2:Tiada sesal..Hanya berserah..

ok..sambungan kisah I LOVE YOU MARA Part 1: Saya sayang MARA..!!

Lepas je saya buntu tak tahu nak buat apa, datang la insan2 yang paling berharga dalam hidup saya.. uncle farid.. (now u know why i love him so much kan..?**view sini) dia call saya bantu karang surat rayuan, yang saya buntu and slow sangat nak karang..yela..masa tengah terkejut, mcmane nak karang kan.. tulis punye tulis, dah pukul 4 petang lebih2 skit... so saya rase cm tak sempat nk uruskan, nak taip, nak print, sooo tak sempat.. i want it to be proper... so saye buat keputusan untuk hantar surat tu keesokan harinya...

esok hari: 25 May 2010
Awal pagi saya dah terpacak kat pejabat MARA tu... syukur masih ade insan yang sudi membantu.. my ex-lecturer, En.Regar tolong print kan surat(the night before saye email it to him), mama cik ratu which is MAK OKID, sudi teman saya kemana saya pergi.. terima kasih semua..

Sesampai je saya ditingkat 21, nak jumpa En.Ibrahim bin Ahmad (anak2 MARA tahu la sape dia ni..) Pengarah Bahagian Pendidikan& Latihan Kemahiran.. tapi malangnya,dia tak da.. ade meeting di tingkat mane ntah.. so i redha jela..rase cm tak de sape nak layan.. alhamdulillah, PA dia ade..so terangkan la segala apa yang berlaku.. situasi sebenar.. saya tak nak dah fikir salah sape, tunding jari sini sana, yang saya mahukan adalah JALAN PENYELESAIAN MASALAH... kerana pada pendapat saya, keadaan ini sungguh tidak adil bagi saya, kerana saya telah disenarai pendekkan dalam lingkungan 40 pelajar yang terpilih, tetapi hanya kerana sedikit masalah, peluang saya diabaikan begitu saja...

Alhamdulillah, pihak yang bertanggungjawab dengan hal ini bersetuju untuk memanjangkan rayuan saya kepada Pengarah yang menguruskan bahagian itu.. peh kire bos besar le ni..(saya harap betul la ape yang dijanjikan itu).. semua staff yang handle kes saya ni nampak mcm baik je.. saya sentiasa bersangka baik terhadap orang..**ceh yeke..?hm..tapi kali ni saya cuba bersangka baik.. semoga allah merahmati semua pihak yang sudi membantu saya kali ini.. hanya allah saja yang dapat membalas jasa baik mereka..

Alhamdulillah, ape yang mereka janjikan pada saya ialah:
1. Memanjangkan rayuan saya kepada Ketua pengarah bahagian, untuk dipertimbangkan
2. Menyemak kembali borang permohonan saya
3. Menyiasat punca terjadinya masalah yang saya hadapi ini (sepatutnya staff dia kena call setiap calon temuduga,tetapi tidak dilaksanakan dengan penuh rasa tanggungjawab)
4. Insyaallah mereka akan sediakan satu lagi sesi temuduga untuk saya... and ade sorang budak lelaki... (kes budak ni pon same mcm saya,tapi MARA yang detect kesilapan ni dulu, surat temuduga this boy di'return' back to MARA)

Apa yang saya perlu lakukan sekarang:
1. Bersedia fizikal dan mental untuk menghadapi masa akan datang
2. Terima apa saja yang akan berlaku
3. Berada dalam kawasan Kuala Lumpur selama 2minggu ini, supaya memudahkan pihak MARA untuk berurusan dengan saya.
4. Ready untuk sesi interview yang akan menyusul..
5. Study, buat revision, bersedia dengan soalan2 yang akan disoal..#

#part ni jadi masalah.. saya tak tahu nak study ape..? dah la english saya cm suck..! gagap2.. macamne ni..? can anyone help me..? masa dah suntuk..

2 Comments:

  1. suhailah salahuddin said...
    xtau nk study ape?easy darling..just concentrate on ur english 1st..read n speak more..especially on general knowledge..read more newspapers, articles, books, whatever things that u think might be helpful to u..ok?gdluck!! :)
    Nuruljannah BadrulHisham said...
    boleh tak kalo aku wat Q and A format..?ala2 mock interview la..but i need some question from you..can u help me?

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online