Wednesday, May 26, 2010

I just don't want to be As stupid as YOU..


saya sangat kecewa, dengan ayat macam ni.. I know he/she are one of my friend.. sebab, sesiapa saje yang penah kenal saya, akan termasuk dalam list FRIENDS saya.. tak penah seorang pon yang saya tak mengaku kawan.. but anyway, sangat la pengecut untuk berterus terang dengan saya tentang ketidak puasan hati dia tu.. sory la jawapan saya agak kasar sewaktu jawab formspring ni.. hihi..masa tu tengah emo.. so ni saya nak buat explanation terbaik dan teristimewa buat kamu..

Siapa kamu..? saya tidak tahu kerana kamu sangat pengecut menggunakan anonymous sebagai pengganti diri.. saya harap anda berpuas hati dengan penjelasan saya ini.. kutuk..? penah ke saya kutuk kamu..? berikan saya sebab kenapa saya perlu kutuk kamu..? pernah tak anda terfikir, apa yang anda dah buat pada saya sampai saya kutuk kamu..? bila..? saya nak bukti.. cakap2 orang tak main la.. sangat bodok jika hanya dengar 'cakap2 orang'...


Kawan, saya minta maaf sekiranya selama perkenalan kita, saya ada buat teguran jenis KEJAM terhadap kamu, sampaikan kamu sanggup cakap saya mcmni.. Setiap teguran yang saya lemparkan itu, niat saya hanya mahu kamu menjadi insan yang lebih baik.. way better than me.. Kalau kawan2 nak tahu, saya penah rasa rendah diri bila berdepan dengan kawan2.. saya rasa diri saya tak seberapa.. mungkin mulut saya yang kepoh ini hanya cara untuk saya menutup kelemahan saya, nk buat cover rasa rendah diri saya... andai cara saya selama ini mengganggu gugat hati dan perasaan kamu, maafkan lah saya..

And thanks a lot to Put.. sebab sudi back up and naik kan semula keyakinan saya.. saya anggap teguran ini teguran membina jati diri saya dimasa akan datang.. maaf sekali lagi sekiranya perkataan dan perlakuan saya tidak memuaskan hati anda.. saya rasa kesal dengan apa yang berlaku.. sebab setiap kawan saya, akan saya ingat kan pada mereka "kalau korang tak puas hati,cakap la depan2, walaupun pahit, akan cuba aku telan.. and insyaallah aku cuba ubah sikap aku.. that is what friends for.. perbaiki kesilapan kawan sendiri.."

Pada saya,seorang kawan tidak akan sanggup melihat kawan nya sendiri melakukan kesalahan dan kesilapan.. mungkin cara teguran itu saja yang anda pandang.. tapi pada saya, siapa yang menegur tidak penting, jadi jika saya ada silap dan salah, tegur la saya agak kita sama2 perbaiki diri.. ingat..! setiap teguran dilontarkan, jangan pandang pada siapa yang mengotakan nya, tapi pandang la pada teguran itu sendiri.. baik atau buruk, hanya anda yang menilainya... maafkan saya.. akan saya perbaiki diri....

4 Comments:

  1. suhailah salahuddin said...
    hey gurl..dont be sad..i know u well..very well..kdg2 owg2 yg bersembunyi di balik keaiban die s'dr ni, mmg slalu xsedar silap die n tau tuding jari kt owg je..nway, bersyukurlah sbb skang ko sedar yg die bkn lg sorg yg boleh digelar KAWAN..n mudah2an die xsmpat stabbed u at ur back..pray for his/her best..smoga die dpt ape yg die nk dlm hidup die, n ko truskn hidup ko..aq tau ko kuat kn.. :)
    Azirah said...
    alah jannah..btul ckp put tu..mmg org tu pengecut n jealous dgn ko..ko ptt bangga dgn diri ko..mmg sakit bile rg tu ckp mcm tu..tp dlm ms yg sama ko kne tau org yg kutuk ko tu care psl ko..sbb tu dia ckp mcm tu..hahahahah bangga oo..
    Nuruljannah BadrulHisham said...
    hohoi..aku sayang ko lebih la bebe...ko cousin aku mesti la ko kenal aku..lebih2lagi kite selalu tompang birthday kek each other..hihi...aku saket hati pon ade..tapi pk2 balik lantak org tu la..bkn aku mintak beras kat umah dia poon...
    nurayunni said...
    sabar jer lar...

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online